måndag 21 oktober 2013

Utvärdering Tänk om-texter


Hur har det gått att skriva din Tänk om-text?
Jag tycker att det har gått bra. Men det var svårt att rimma. Det blev enklare när vi fick tipset att använda ett rimlexikon. Jag inspirerades väldigt mycket av mina klasskompisars texter. Jag tyckte det var roligt att skriva en sådan här text på rim. 

Vad tycker du är bra med din text?
Att jag får ihop en berättelse. 
Att min text håller ihop från början till slutet.
Att jag lyckades rimma.
Att det verkligen märks i min text att djuren tycker om varandra.
Att jag varierar mig mycket.
Att ...

Vad kunde ha varit bättre?
Jag kunde ha jobbat mer med rimmen, försökt hitta svårare rim.
Jag kunde ha varierat mig mer.
Jag skriver ofta "Och sen..", det kunde jag ha undvikit.
Jag kunde försökt att hålla ihop min text bättre.
Det syns inte så mycket att djuren tycker om varandra. Det kunde jag ha visat ännu mer. 
Jag ...


Tycker du att din Tänk om-text ligger på samma nivå som texten om älgarna, katterna eller flugorna? Motivera din bedömning!
Jag tycker att min text påminner om den om katterna för jag skriver också varierat, har en bra historia och bra rim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar