måndag 2 mars 2015

Innan du börjar läsa



  1. Skriv bokens titel och författare.
  2. Beskriv bilden på bokomslaget – vad ser du? Beskriv detaljerat!
  3. Vad tror du att boken kommer handla om? Vad kommer att hända? Förutspå!


    1. "Döden i dina ögon" av Rachel Ward.

    2. Bokomslaget består av flera olika färger. Blått, grönt och rosa i olika nyanser. Det blåa är i toppen av bokomslaget, de gröna nyanserna i mitten och de rosa längst ner. Till vänster ser jag halva ansiktet av en flicka som verkar titta uppåt. Hon har mörkt hår och blå ögon. Jag tycker att hon verkar spänd och lite ledsen. Jag kan också se London Eye och jag ser att det sitter flera människor i de olika glasvagnarna. Längst upp är bokomslaget fullt med siffror och några av siffrorna trillar liksom ner på höger sida. Ungefär i mitten av boken, på svarta remsor, står det med vit text vad boken heter och vem som skrivit den. 

    3. När jag läser på baksidan står det att Jem kan titta människor i ögonen och se datumet när de ska dö. Jag gissar att det kommer att ha betydelse genom hela boken. Jag tror att någonting kommer att hända vid London Eye eftersom det står att hon ska till London och London Eye är illustrerad på bokomslaget. Jag gissar att Jem och Spider, som det också står om på baksidan, kommer att bli vänner, kanske t o m ett par. Det verkar som Jem och Spider kommer att bli jagade för någonting som de ser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar