fredag 15 november 2013

Att ge respons - exempel

Vi utgår från tanken om "Two stars and a wish". Då skulle ett omdöme kunna se ut så här:

+
Stycket där du skriver om decemberceremonin är väldigt tydligt skrivet.
Den här meningen är jättebra "Det landade små snöflingor i hans ansikte som sakta smälte bort och blev till små vattendroppar." för att jag tycker att det är en sån fin beskrivning.
->
Det är svårt att hänga med i det första stycket för man förstår inte vilka du syftar på.

+
Jag tycker att du har väldigt många fina beskrivningar med i texten. 
Vilket bra slut!
->
Det saknas en hel del bokstäver/ord i texten. Du skulle nog behöva läsa texten högt för dig själv.

+
Jag tycker att hela din berättelse är bra för att den hänger ihop från början till slut. Det finns inget ställe där jag inte hänger med.
Vad bra du är på att beskriva saker! Jag ser det som händer i texten framför mig.
->
Kanske du kunde styckeindela texten lite bättre och glöm inte att sätta ut kommatecken. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar