torsdag 31 januari 2013

Fredag 1/2


Hej! Jag blir hemma i dag också med en febrig kille. Jobba hårt och ha sen en trevlig helg så syns vi på måndag igen!

Sprf 9B
Ni ska se klart ”Freedom Writers”. Filmen ligger på mitt skrivbord. När ni har sett klart på den vill jag att ni turas om att spela in er själva. Turas om att använd grupprummen i Beta/uppehållsrummet. Använd PhotoBooth. De som inte spelar in skriver, precis som eleverna i filmen, dagbok. Alltså:

Spela in-uppgift: Återberätta handlingen i filmen samt beskriv dina åsikter om filmen. Använd PhotoBooth och maila sen filmen till mig. Om FC strular, radera flera mail, avsluta FC och logga sedan in och prova igen. Funkar inte det – skicka via Facebook.

Dagboksuppgift: Beskriv veckan som gått. Vad har du gjort? Har du sett på nyheterna/en film/en serie? Vad handlade det om? Är det något särskilt du funderat på i veckan? Har du läst något i veckan? Vad läste du i så fall? Och så vidare.. Skriv i Open Office och maila sen till mig.

Svenska 9C
Jag vill att ni avslutar ”språkgrupparbetena”. Den digitala sammanställningen ska bli klar och publiceras på era bloggar, den enskilda bearbetningen ska bli klar och publiceras på era bloggar. Om någon av er skulle bli klar och det blir tid över – läs ”bänkboken” eller förbered er för NP och läs krönikor på nätet.

Engelska 8B
Ni ska vara i grupper om fem och berätta för varandra om era ”Heroes”. När ni har gjort det hittar ni ett tyst ställe på skolan, spelar in er själva i PhotoBooth när ni berättar om era hjältar för mig och skickar sedan den filmen till mig. Om FC strular, radera flera mail, avsluta FC och logga sedan in och prova igen. Funkar inte det – skicka via Facebook.

När alla har spelat in sig själva och skickat till mig kan ni se på det fjärde avsnittet av ”Holly's heroes” http://www.ur.se/Produkter/172014-Holly-s-Heroes-Taking-the-charge Finns det tid över, skriv en sammanfattning av avsnittet och publicera på era bloggar.

Medan ni väntar på att alla ska bli klara kan ni göra en god gärning och spela http://freerice.com/#/english-vocabulary/1374

Lektionen slutar 13.40

Ha det bra och jobba på!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar